FAQ

Här kan du få reda på de vanligaste frågorna som Bridey brukar får. Så titta genom dem och se om du kan räta ut dina frågetecken. Annars är du mer än välkommen att höra av oss på mejl eller per telefon:
Övriga frågor: support@bridey.se
Telefonnummer: 08 – 22 74 58 47

Vanligaste frågorna:
Hur lång tid är leveransen? – Vanligtvis så tar det 10-15 arbetsdagar för att skräddar sy din specialbeställda klänning och 5-10 arbetsdagar för leverans.
När det gäller leverans med DHL så tar det minst 17 dagar, vissa orter med undantag.
Vid express kan vi leverera på 8-10 dagar, med en extra kostnad på 200 kronor.
Vad kostar expeditionen och frakten? – Svårt att avgöra för det beror helt och hållet på storleken och vikten på paketet och vart den ska levereras. Vid beställning får kunden alltid reda på vad dessa avgifter är innan beställningen behöver godkännas.
Vilka länder levererar Bridey.se till? – Vi levererar till hela Sverige och Europa och till de flesta länder i världen. Listan kan ses på beställningsorder under rutan leveransland. Detta kan kontrolleras innan beställningen godkänns.
Vad gäller vid retur och återbetalning? – Görs en avställning av ordern inom 24 timmar återbetalas full summa, mejla kundsupport. Vid skador på paket, vara eller fellevererans ger full återbetalning. Se för övriga svar under fliken – Retur och återbetalning.
Kan paket levereras till annan adress än min egen? – Ja det är inget problem, det är bara att fylla i leveransadress på beställningsordern. Ändring efter beställning kontakta kundsupport.
Vilka betalningsmetoder kan jag använda? – Det går att betal med bank- och kreditkorten VISA och MasterCard, e-plånböckerna Skrill och Neteller, via internetbank hos Trustly eller på faktura via Zimpler. För med information se under fliken – Betalningsmetoder.
Går det att följa min beställning? – Ja, vid orderbekräftelsens skickas till den registrerade mejladressen finns en kod som du kan använda för att följa ditt paket