Retur och ersättning

När det gäller returer och ersättning så sätter Bridey kundens intresse först och främst.
När du har hämtat ut ditt paket, så bör du kontrollera att paketet är helt och när du packat upp klänningen att den överensstämmer med kriterier.
Bridey ser till att varan transporteras och levereras till våra kunder på allra bästa sättet.
Vid returnering:
Klänningen ska skickas tillbaka senast 10 dagar efter att paketet har blivit emottaget.
Vid retur ska klänningen vara i originalskick, vilket innebär – oanvänd, otvättad, oförändrad, oskadad, rena, fria från hårstrå. Dessutom behöver vi en förklaring på varför. Mycket för att vi kan förbättra vår service ännu mer.
Om returen till Bridey beror på att köparen anser att vår produkt har ett kvalitet problem, så krävs det att kunden ger oss tillräckliga bevis, som till exempel med ett foto, inom 10 dagar efter att emottagit varan. Efter att vi har kontrollera beviset, så ges kunden en returkod. Därefter skickas varan tillbaka.
Beror returen på att det är något fel på varan – skadad, defekt, fel storlek, fel färg med mera. Så får kunden tillbaka sina utlägg för retur och vad varan kostade. Eventuellt kan ett byte ske till rätt vara om denna finns i lager.
Vid återbetalning:
Annullera order – det går att annullera den order kunden har gjort upp till 24 timmar efter att kunden har beställt och betalt varan.
Paketet försvinner – skulle inte varan komma fram till inom beräknad leveranstid och felet beror på leverantören, då sker full återbetalning. Finns tid kvar och varan finns i lager skicka en ny vara.
Ofullständiga uppgifter – om beställningen var ofullständig, det vill säga att kontaktuppgifter saknades till Bridey, eller att leveransdatum inte anger eller att inte vår kundsupport kan hjälpa kunden. Då sker en återbetalning inom 14 arbetsdagar.
Har köpets gjort via bank- eller kredit-kort och efter att kunden har begärt en återbetalning så ersätter banken kunden inom 2-5 arbetsdagar. I övrigt sker återbetalningen inom cirka 30 dagar.

Retur och ersättning

I undantagsfall så sker inte en retur eller återbetalning och det är vid:
Att Bridey inte anser att skälet är tillräckliga enligt vår bedömning
⦁ Varan inte liknar den som finns på din datorsida.
⦁ Varan är inte vad kunden hade föreställt sig som den skulle vara.
⦁ Kunden inte är nöjd med varan och så vidare.
Att kunde inte har gett Bridey den korrekta information som till exempel färg, storlek. Eftersom vi skickar varor efter vad kunden beställer. Vi kan erbjuda byte och om varan finns kvar på lager.
Att kunden inte har betalat i tid och detta har gjort att varan har blivit försenad. Därför är det viktigt att tänka på vilken betalningsmetod som används.
Att paket och varan har blivit skadad av företaget som sköter leveransen.
Att ingen återbetalning sker för accessoarer – som väskor, skor, sjal och så vidare.
Att REA-varor går att få någon återbetalning på för att de redan har sålts ut för lägsta pris.
Att varan inte är i gott skick – får inte vara slitet, om inte varan ligger i originalförpackningen. Skulle det fattas delar på eller till varan eller att varan är skadad och smutsig på grund av kundens oaktsamhet.
Att varan returneras utan vårt medgivande eller utan returkod – då tas inte returen emot.
Skulle det vara så att du inte hittar svaret här, var så vänlig och kontakta vår kundsupport, se flik Kontakta Oss
Innan kund returnerar en vara så kontakta oss för att får en returkod. Det går bra att nå oss via e-mejl eller per telefon. Då vi kommer hjälpa till i den utsträckning vi kan.